Сьогодні навіть саме маленьке містечко складно уявити без підприємств гостинності, що вже говорити про столицю і великі міста.
Готельний бізнес активно розвивається і за кордоном, і в Україні. Незмінно популярними залишаються туристичні центри, такі як Київ, Львів, Одеса, Луцьк, Кам'янець-Подільський, Чернівці, Ужгород, Харків та інші.
Але і інші міста не відстають в кількості готелів, так як послуги готелів користуються попитом не тільки у туристів, а й у місцевих жителів, і людей, які здійснюють поїздки по робочих питаннях у відрядження.
Пройшовши довгий шлях від таверн, будинків атриумного типу, заїжджих дворів і караван-сараїв, сучасні готелі вражають своєю красою. Копітка робота дизайнерів дозволяє кожному знайти щось підходяще для себе. Будь то шикарний вишуканий номер, в якому зупинялися знаменитості, або ж щось екзотичне і незвичайне, як апартаменти під водою, в печерах, горах, казкових будиночках або животі дерев'яної собаки - Красуньки Віллі.
З кожним днем готельний бізнес набирає обертів і заслуговує все більше уваги серед інвесторів за рахунок високої прибутковості. Але мінусом є досить повільна окупність, тому з метою купівлі-продажу не обійтися без допомоги експертів-оцінювачів. Так проведена оцінка готелів допоможе прийняти вірне рішення.
Основні підходи до оцінки готелів
Як і у випадку з будь-якою комерційною нерухомістю, оцінку готелів проводять трьома підходами: порівняльним, доходним і витратним.
Однакових готелів не буває. У зв'язку з цим фактори, що визначають вартість готельної нерухомості, трохи відрізняються в залежності від підходу.
При порівняльному це:
- місце розташування,
- бренд,
- історична цінність,
- архітектура,
- якість номерного фонду,
- наявність ресторану,
- наявність стоянки,
- наявність конференц-залів,
- різноманітні сервіси.
Згідно з міжнародними стандартами оцінки, готель - це торгове підприємство, тому оцінка ринкової вартості проводиться на підставі даних про отримані доходи. Дохідний підхід відображає потенціал даної будівлі в збільшенні розмірів його прибутку.
При дохідному підході враховують:
- розмір прибутку,
- сезонність,
- ступінь завантаження,
- кількість витрат,
- розцінки послуг / номерів,
- рівень позикових коштів,
- необхідні капітальні вкладення,
- ризики інвестицій в готельний бізнес,
- рівень власних оборотних коштів.
Оцінюючи зовсім нове підприємство гостинності, найкраще використовувати витратний метод, тому як об'єкт тільки вийшов на ринок і ще не заслужив популярності серед клієнтів, не має постійного прибутку.
Втім, експертна оцінка готелю потрібна не тільки при укладенні договору купівлі-продажу.
Цілі визначення вартості готелів
- внесення акцій до статутного капіталу підприємства,
- страхування об'єкта,
- розрахунок суми збитку,
- постановка на баланс,
- розділ майна в судовому порядку,
- оформлення прав при отриманні спадщини,
- оформлення продажу закладу.
Цінуйте свій час – інше оцінимо ми!