На ринку комерційної нерухомості торговельні площі мають найбільшу цінність. До торгових площ відносяться приміщення, які оснащені торгівельним і технологічним устаткуванням і на території яких проводяться операції купівлі-продажу продовольчих і непродовольчих товарів. Це можуть бути магазини, бутіки, аптеки, кафе, бари і ресторани.
При визначенні ринкової вартості торговельних площ оцінювач в обов'язковому порядку враховує такі фактори:
- місце розташування,
- транспортна доступність,
- щільність забудови в районі розміщення площ,
- наявність конкурентів, особливо мережевих магазинів,
- стан і оснащення приміщень,
- наявність складських площ, холодильного обладнання,
- наявність або відсутність вантажно-розвантажувального майданчика,
- наявність місць для паркування,
- розміщення в житлових будинках, прибудовах або окремо розташованих будинках,
- можливість торгівлі супутніми товарами.
- купівля-продаж,
- внесення в уставний фонд,
- залучення інвестицій,
- оформлення кредиту,
- оформлення договору оренди,
- подача позову до суду,
- страхування,
- та інші.
- правовстановлюючий документ, наприклад, договір купівлі-продажу,
- технічний паспорт приміщень,
- документ на право оренди або власності на землю.
Основні акценти в роботі
Визначення ринкової вартості торговельних площ проводиться з використанням дохідного та порівняльного методичних підходів. Найчастіше основним методичним підходом в оцінці торговельної нерухомості виступає дохідний, тому що торговельні площі є дохідною нерухомістю. Порівняльний підхід можна брати за основу, коли є достовірні дані про продажі подібних об'єктів, втім, в поточних умовах досить складно знайти інформацію про угоди з торговельною нерухомістю та суми контрактів.
Довіртеся досвіду наших професіоналів. Ми гарантуємо високу якість послуг, що надаються!
Цінуйте свій час - інше оцінимо ми!